[ Teknologi, byggeri og transport ]

Kampagnespot

Her er fire korte film, som på en debatskabende og humoristisk måde sætter fokus på Kost, Røg, Alkohol og Motion, også kaldet KRAM.


Filmene kan anvendes i undervisningen for sundhedsfremme og som inspiration til selv at udvikle ideer til virale kampagner.

Du finder undervisningsoplæg til filmene nederst på siden.

SPOT 1

SÆTTER FOKUS PÅ KOST

SPOT 2

SÆTTER FOKUS PÅ RØG

SPOT 3

SÆTTER FOKUS PÅ ALKOHOL

SPOT 4

SÆTTER FOKUS PÅ MOTION

Undervisningsoplæg TIL SPOT

Inden I ser filmene, diskutér da først Sundhedsstyrelsens udsagn i klassen:  

"Sundhed spiller en central rolle i forhold
til elevernes gennemførelse af en uddannelse og i forhold til efterfølgende at kunne magte at varetage og fastholde et job."


Se et spot ad gangen og diskutér kampagnens budskab, virkemidler og effekt. Brug 10 min. på hvert spot.
Noter holdninger og synspunkter til senere brug ved produktion af egne kampagner.

Undersøg: Hvad er en viral kampagne? Hvad er viral markedsføring? 

Se eksempler her
http://blog.iihnordic.dk/10-bedste-virale-kampagner/

Del klassen i mindre grupper. Lav egne kampagner.
Bliv inspireret her
http://www.liv.dk/undervisning/lav-en-kampagne/ 

Se hinandens spot og snak om budskab, virkemidler og effekt.Lad gruppen præsentere deres spot for klassen.

Del evt. spottet på internettet og/eller på skolens intranet.